Nu så!

Nu har jag tiden att sitta här:)
Helgen blev stillsam och mysig. Det blev ju inget med tältandet för att de lovade regn.....HAHA, jag skulle med kunna bli vädertant, för de har ju noll koll på läget!!!
Men men...
I lördags så va vi och tog en kaffe hos Conny, Sara och grabbarna. Sen åkte vi till Citygross, hittade två täcken för 149 kr. Perfekt, hundarna kommer ha det jättemysigt i bagaget :) Så fluffigt det blev, massa täcke!!
Vi snackade med Mange, som varken viste ut eller in om nått. Jocle gav mig luren och jag bestämde åt honom att han skulle ta sig in till Hörby och sen skulle han följa med oss till Kopparhatten. Så, inte så svårt.
Så iväg åkte vi. Vilken utsikt där är!!



Fin fint!




Mange va trött.


Men vistelsen blev kort. Vi kollade läget lite och sen körde vi igen. Vi sa att vi skulle dricka kaffe någonstans, men var?
Vi träffade på Nille i Hörby och sa att vi kunde fika på Boijertz, men Mange handlar inget där. Så hem till Nille blev det ist.
Det blev snabbkaffe och Mange bjöd på kakor.




Nille hade konstiga ryck i ena ögat...

Klockan tickade på och Mange for hem för att äta. Jag och Jocke stack ut till Dennis för att visa vår nye bil.
Snackade lite om vad som skulle hända under kvällen. Det enda Dennis kom på va att dricka öl...vilken fantasi. Men sen kom tanken att vi kunde ju åka till Dalby och bara och grilla korv! (Korven va det mest jag som ville ha, så länge sen jag grillade korv, sååå sugen på det!) De kunde ju dricka öl där med.
Men det ville inte riktigt Dennis flickvän, de hade precis ätit och det va ju inte super varmt. Så vi hoppade på det.
Sen körde vi igen, hände inte så mycket mer där.
Nästa anhalt senare blev uppe hos Hasse, vi blev bjudna på en kopp kaffe där med och snackade lite. Hasse och Jocke fixade lite med bilen.
Sen tvättade vi vår nya fina bil :)
Så nöjda vi är med den!!



Nytvättad och fin fin!!


Senare stack vi upp till en annan Jocke och de drack lite öl,vi snackade och planerade lite vad han ska göra med vår bil. Han har ordnat vinge till oss och han ska tona rutorna på den. Supersnällt!
Sen....när natt-timmarna närmade sig och min Jocke började bli lite rund under fötterna så blev han hungrig. McDonalds nästa!!
Till Malmö for vi och mat skulle det bli. Plusmeny för oss båda så vi skulle få glas. Men jag ger snart upp det där med att samla dessa glas!!!!
Vi kollade innan vi körde ifrån luckan så att allt vi beställt va med, bäst att göra så nu förtiden!! Mhmm, var är våra glas då?
"Vi lämnar inte ut glasen på nätterna, men vi kan skriva ut ett kvitto till er så att ni kan hämta dem på dagen men innan kl 20.00 om ni vill?"
"Nej tack!!"
Vilket skit alltså! Var på deras skylt står det att man inte kan få sitt jädrans glas efter kl 20.00!!!? Grrrrr.
Mat hade vi iaf så det räckte och blev över nu med våra plusmenyer. Vi ställde bilen och mumsade på. Faktiskt, så va maten bra gjord och smakade bra denna gången, inte sådär slabbigt som det är ibland.
När vi sen väl va hemma och gick och lade oss va klockan nog nästan fyra på morgonen. Här  tar vi minsann vara på den tid vi har tillsammans :)

Söndagen blev en städ-dag. Vi lämnade Tisha hos mamma och sen körde vi upp till Berit och Fribbe för att låna deras uppfart så vi kunde städa den andre bilen. Nu ska den säjlas. Vi hade med oss vår nya damsugare. Vilken maskin!!! Det är en superdamsugare!!!!
Jocke damsugade på och jag panel och allt annat som gick att torka av. Bilen har nog aldrig varit så ren.
Imorgon när jag är ledig så ska jag fixa klart den helt.
Middagen vi åt sen blev en bomb i magen, inte så att det blev ett ras söderut då, utan vi blev sååå mätta!!! Jocke gjorde mos, stekte korv och vi hade räksallad till det. MMMMMMMMMmmmmmm, va gott det va!!!
Sen blev vi litta trötta och slöa efter det....
Tisha stannade hos mamma över natten, lite skönt faktiskt, även om man knappt märker av henne ändå.
Vi hade myskväll i soffan. Bra avslutning av vår helg tillsammans.
Har varit så skönt att få ha varit ledig tillsammans med Jocke. Betyder så mycket. Men blir bara lite bortskämd, vill kunna va hemma varje dag när han kommer hem från jobb. Hade jag kunnat så hade jag lätt kunnat va hemmafru på heltid. Pyssla med mitt under dagarna, fixa här hemma, sen ha maten klar när han kommer hem från jobbet, få va med honom på kvällarna.
Ja...va vore en bal på slottet.....

Nåja, sen blev det måndag. Ledig eftersom vi har stängt på pizzerian.
Jag åkte upp till Jessica. Ojoj, så länge sen det va!!!
Jag, Jessica, Jenny och Julia va i stort sett oskilgbara innan. För ett antal år sedan. Sen försvann bara jag på ett vänster. hmm.
OBS.Dessa bilder är då fyra år gammla!! :)



Jessica och jag :)





Julia och Jenny :)

Men vi har träffats på nu för ett tag sedan och för ett par veckor sedan så ringde jag dem och nu har vi sagt att vi får ta tag i det hela.
Julia kom med upp en sväng! Det va jätteroligt att träffa dem igen. Jag ska ringa Jenny idag och se om vi kan träffas imorgon! :) Kul kul!!

Igår jobbade jag, det va inte så mycket att gör men dagen rullade på. Det är jobb idag med...innan jag sticker ska jag fixa en av Jockes presenter. Hihi.
Han måste få en present på morgonen imorgon. Så är det bara, en oskriven regel som man inte får gå ifrån.
Sen får han en del till när han kommer hem :) En annan del får han inte alls imorgon, det blir senare :)
Hahaha, kul att läsa detta va Jocke!? Snurrar det i skallen nu?

Nej, minsann...nu ska jag börja städa innan jag måste ge mig av....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0