Kvällen kommen

Nu har jag lämnat Alex och kommit hem igen. Det va ju lite smått irriterande när jag hade hämtat honom och hade brott för att få honom till träningen.
Salle ringde innan idag och va själv lite frågande ifall Marjo hade lagt nyckeln aå att jag kom in. Men Marko skulle sluta vid fyra, så jag kunde ju ringa honom och komma överens om något. Japp, inga problem tyckte jag.
Så klockan  16.30 tänkte jag att nu måste han ju ha kommit, så jag ringde...men ingen va hemma!!
Efter ett snabbt förbispringande mellan mig och Jocke i trappan när han kom hen, va det min tur att ta bilen och fara iväg och hämta Alex. Vi körde hem till honom för att han skulle få bytat om flr träningen....men fortfarande ingen hemma!
Jaha. Då får vi väl bara köra hem till oss igen och va där ist. Ingen träning heller.
Så, så fick det bli. Stackars Alex, jag såg på honom hur besviken han va för att han inte fick tränat. Bara att se till att göra det bästa av situationen
Jag hann träffa Jocke lite till iaf innan han for iväg med Micke. Jag och Alex va nere på baksidan och lekte med Atlas och en boll. Sen körde vi och fixade lite ärende till mamma och sen handlade vi.
Kom på att vi kunde ju äta nån enkel middag, så jag köpte korv och bröd och när vi kom hem igen satte vi oss i soffan, tittade på "Bilar" och käkade och drack läsk :) Så vi fick en liten mysstund jag och min lillkille iaf, det va ett tag sen.
Sen åkte vi upp för att se om Marko hade kommit hem , men det hade han ju inte. Tonåringar....
Så vi körde ner till den nya hundrastgården. Där va en annan hanhund som va rätt gammal, så det gick inte så himmla bra. Jag struntade i att släppa Atlas, dumt att riskera något. Han skötte sig jättebra, de rök halvt ihop ett par gånger, men det va mest den gamle hunden som va lite si sådär, Atlas ville bara leka. Jag fick mig med en liten omgång när de höll på, någon av dem kom åt mitt lår med en tass och en vass klo (tror det va den andre för så vassa klor har inte Atlas fått), så nu har jag ett lååångt rivmärle på låret, ner på vaden. Det svider ska jag säga.
Men men.
Sen åkte vi upp igen och väntade på att syster yster skulle komma hem och nu sitter jag här.
Har inte hört något från Jocke än, så jag hoppas och tror att det går rätt bra då.

Nu ska jag göra mig en kopp te och sätta mig i soffan, ska se om jag fortsätter rita lite, men är lite trött i ögonen faktiskt.


Natti natti




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0