Inte lika arg efter att Jocke kommit hem och jag fått i mig mat :)

arg jag va igår. Så trött jag blev på att Atlas lyckas ta sig in i storarummet, trotr att det är hur mycket som helst som försöker hindra honom, man har fyllt hans boll med godis och tagit fram alla leksaker och märgben...
Min fina blomma i ena fönstret finns inte mer, inte krukan heller....tror det va Tisha som vält ner den när hon hoppat upp för att vakta...sen har väl Atlas, kan jag tänka mig, tyckt att det verkat coolt med krukan, blomman och jorden! Det låg rester av allt detta från fönsterkarmen till hallen, jord i hela hallen och han hade tom lyckats få in det i köket trots att dörren varit stängd.

Suck, dubbelsuck och trippelsuck!!!

Vansinnig blev jag igen när jag va nere och fick en påse med mjölk och annat av mamma. Kom upp igen och då hade han tagit sig in i köket och stod med huvudet i en påse...GGggggg!!!!!
Då kom Jocke med hem. Jag va hur arg som helst, för den lille skiten till hund vi har hade fördärvat min dag nu. Jag hade damsugat och torkat golven och nu va det fram med damsugaren igen i köket.
Jocke märkte att jag inte va på humör alls, så han lät mig va och satte sig vid datorn ist. Hi, tack, you know me :)
När jag fixat klart i köket kom jag och satte mig i soffan, det va skönt att ha honom hemma tidigare och jag började känna ett lite mer lugn i kroppen. Vi kom överens om att jag skulle börja med maten, Jocke vilade så länge. De har fullt upp på jobbet, han sliter som ett djur. Stackare, de har en tuff tid nu, maaaassa jobb.
Jag gjorde efter önskan korvstroganoff. Jag har faktiskt aldrig gjort det innan. Haha. Men resultatet blev bra. Det blev minsann gott gott.
Sen va Jocke fortfarande trött, så vi la oss och ställde klockan. Jag somnade till en stund och gick upp när klockan ringde, men Jocke tog en timme till. Tröttis.
Sen va jag så uttråkad. Kom en bra film på tv och allt men jag kände mig bara så uttråkad och kände liksom inte den ron till att bara sitta där och glo.
Så lite i tio så kom jag på att jag kunde ju göra äppelpajen som jag pratat om ett tag nu. Fick först kolla så det fanns mjöl...visst, där fanns så det räckte!
Så strax efter halv elva i går kväll käkade vi äppelpaj med massor av vaniljsås :)
Den blev inte så smulig som den skulle, med den blev god ändå.
Sen va det dags att sova

Nu sitter jag här, Jocke är på jobbet och jag ska med jobba idag. Men jag har den korta dagen, börjar vid två och vi stänger kl 21. Sen väntar helgens arbete på mig...blä.
Men men , jag har varit ledig i fem dagar nu och det har varit skönt.
Nu återgår vi till de vanliga tiderna igen då jag jobbar torsdag till söndag. Inget jag ser fram emot direkt.....

Nej, nu ska jag fixa mig lite frukost och bara ta det chill...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0