Besviken frukost :(

Jag följde med Jocke till Eslöv för att lämna honom idag, så att jag kan ha bilen hemma. Jag är ju ledig och hade tänkt köra till skogen eller nåt så att Atlas kan få springa av sig lite. Han behöver det, lillkillen.

När jag kom tillbaka till Hörby, stannade jag till för att köpa ostbullar från Tahiti. Mumsfrukost!!!
Så jag sätter mig här vid datorn och kollar lite, får ett mess av Mange om att de skulle prata med Maria Eriksson på p3, om  hennes liv och den nya boken hon släppt. Som jag vill ha!
Hon va med på Nyhetsmogon för någon dag sedan och jag släppte inte tv`n med blicken. Tycker om hennes böcker, att hon berättar vad som egentligen händer i vårt avlånga land utan att vi tänker så mycket på det.
Hur polis och de fina damerna och herrarna som sitter på sina stolar där uppe och inte tror och gör vad de borda ha gjort eller göra. Att Maria med sin familj måste fly ifrån sitt eget land för att överleva och försöka leva normalt. När det borde ha varit han som skulle blivit utvisad ist. Inte klok.

Men iaf. Jag går för att fixa min goda goda frukost. Öppnar påsen med bullar och fram kommer kniven. När jag sen har delat en bulle tittar jag lite närmre och ser att den inte alls ser ut som den brukar göra!! Va, vad är detta!? Har gubben som bakar bullarna dr gått och lagt sig för gott eller varför har de ändrat på bullarna!!! Tahitia ostbullar som ska va så fluffiga och mjuka så att man nästan kan stoppa in en hel bulle i munnen på en gång.... Dessa va inte alls fluffiga. De va inte alls lika mjuka. De såg ut som en sån bulle de gör semlor på. Katastrof. Besvikelse. Finns inget annat att säga om känslan jag fick.

När jag sen brett dessa *biiiip* bullar och satt mig vid datorn igen, så skulle jag fixa så att jag kunde lyssna på p3 i datorn. Jag klickar och får fram vad jag ska. Men det funkar inte!! Inte det heller blir rätt! Vad är det frågan om egentligen?
Inte nått som går min väg just nu inte. Så nu sitter jag här i en tyst lägenhet så när som på enhund som snarkar bakom mig.
Känns lite blä just nu. Tänkte gå och fixa tvätten, så kommer jag nog igång igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0