Update 8

En fluga som kröp in genom min lilla luftspringa mellan täcket och kudden väckte mig och gjorde så jag inte kunde vila mer. Men jag fick en halvtimme iaf och det hjälpte.
Nu känner jag mig piggare, har varit ute och gett hundarna mat och jag funderar på om jag ska koka lite kaffe eller inte...
Vi har nytt foder till hundarna. Det är fryst mat, riktigt kött som är nermalet och sen fryst. Det är jättebra för hundarna och de tycker verkligen om det och de har blivit så fina i pälsen, är lugnare och mår riktigt bra av det. Men fy vad vissa sorter luktar äckligt! Det är kräkfaktor 10!!
Den sorten ska vi iaf inte köpa fler gånger. Lax har vi provat nu, de tycker om den med och den luktar inte så illa =)
Idag är det den 4 augusti. Så vet ni det iaf =)
Vi har varit lediga hela veckan och kommer inte jobba förrän i helgen, både jag och Jocke =)
Veckan har varit familjedagar. Mysigt värre! =)
I förrgår och igår har vi varit iväg och fiskat. Bottenmete har det blivit och det blev lite flugfiske i Bjäverödsdammarna med. Men ingen lycka-nånstans. I dammarna va det som Conny själv sa, att fiskarna är inte så intresserade just nu, de äter helst inte så mycket nu. Men det va trevligt iaf tyckte jag. Jag och Ninni satt i gräset och det blev lite bus och fika och hon gick rundor och kollade läget lite här och var =)
Hon älskar att va ute!!
Annars va det fiske i Hörbyån lite här och var, hugg blev det, men inte mer än så.
Jag och Ninni satt och fikade på kex på ett av ställena och då va det fler än vi som tyckte det verkade gott, vi fick besök av en massa ankor!! =)
Hur kul som helst tyckte ju Ninni och de va rätt närgångna de små rackarna, de va framme och åt de smulor vi tappade och vi satt ändå ner i gräset =)
En mutant-anka va där med! Mamma-anka hade nog fått till det med en gås, för den såg precis ut som alla de andra ankorna, men va stor som en gås!!
Ja, så fiske har det blivit lite iaf, trots att det inte alls har blivit så mycket fiske som vi brukat få till annars, har inte riktigt funnits den tiden.
Idag har vi fixat här hemma. Bytat ena  köksfönstret, så det va en spricka i det innan och som sen gått sönder. Men nu är det helt =) Nästa år ska vi få nya fönster i hela huset =)
Igår kväll fixade jag och Jocke sönder ett annat fönster...nere i tvättstugan!
Men det fixade Jocke idag, satte dit ett plank ist och satte in en ventil. Det va just mer luft vi ville få in i tvättstugan, lite mer drag, så vi fick ju det iaf, hehe =)

Sen har jag äntligen nu i veckan tagit itu med och blivit klar med att sortera kläderna där uppe!!!!
Jocke och ja, Ninni som hjälpte honom när jag va och jobbade härom dagen, har byggt Ninnis garderob. Hyllor är nu uppe och det blev jättebra! Nu ska jag bara fixa ett par stänger med som ska upp, sen är den helt klar.
Men jar har iaf fått in henes kläder där nu och där ar lite plats till våra kläder med. Vi får låna lite plats tills vi hittar en bra garderob till vårt sovrum som passar bra där. En byrå med sen och det är fix färdigt med det som behövs till kläderna =)
Imorgon, eller näsa vecka, så ska jag ge mig på källaren. Vi plockade bort en dörr idag som mest va ivägen och det blir lite bättre ventilation genom alla rummen där nere nu när den är borta med.
Sen har vi ju en "matkällare" med, den dörren öppnade vi med, då där inne är två ventiler. Vi använder inte det utrymmet som en matkällare, så jag ska göra lite iordning där  och sen har jag det förvaringsutrymmet jag vill ha klart och färdigt med hyllor och allt, så slipper vi handla det och hitta bra plats =)
Så sen blir det ordning i "mitt" rum och jag ska asa ut skänken som står i pannrummet med och ha den till mina målarsaker =)
Vi har pratat lite om att hänga upp tvättlinor där inne med, för luftpumpen är i det rummet tvättlina, så får se hur det blir.
Jocke är iväg och bygger jakttorn nu, han och David. Det börjar ju närma sig med bockjakten nu, bara 12 dagar kvar! =)
Kuligt! =)
Så alles, nu ska jag koka mig lite kaffe och sen kanske det kan bli lite glass till mig och Ninni-skrutt =) Som Ninni säger "nam-nam" =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0