Update 5

God morgon. Nu är det fredagen den 2 juli och jag sitter här på trädäcket och har precis ätit frukost ute i fina vädret =)
Ninni vaknade för egen del lite för tidigt, så efter att ha varit uppe en stund, så gick hon och la sig igen. Jocke sover fortfarande, på soffan. Jag fick inte liv i honom i natt när jag vaknade till och gick upp och la mig, så han fick stanna där och nanna. Han ska jobba idag, så lite sovmorgon kan han väl få =)
Fy vad jag njuter! Vi bor i hus, har stor altan som har sol från morgon till sen eftermiddag. Poolen står här uppe och ett parasoll roffade vi åt oss på pizzerian igår, så vi kan sitta i skuggan med =) Här är lugnt och skönt och jag har upptäckt att jag nog kanske inte riktigt har fattat att vi faktiskt bor här, känns mer som att det är nån semester vi åkt på, en stor sommarstuga vi flyttat till ett tag. För posten, den tänker jag inte på och telefonen den glömmer jag ofta när vi kör nånstans. Och det är typiska saker jag lägger åt sidan när jag är på semester. =)
Men det är väl bara bra, för då trivs jag och koplar av mer än jag gjort på länge =) Men får väl kanske skärpa mig lite =)
Hörby marknar har ju passerat, men vi va inte där, vi tar Kivik ist, kanske nån annan med, får se. Vi byggde grindar här hemma ist =) Jocke gjorde en finfin här till altanen och sen gjorde vi en tillsammans till trappan där inne. De blev hur fina som helst! Varför gå och betala 300 spänn för en grind när man kan bygga två till samma pris som en?! Och sen tycker jag faktiskt att de vi byggt passat bättre till huset på nåt sätt, speciellt den som är inne. Med robust och huset är ju lite så =)
I helgen ska vi jobba båda två, ska bli roligt. Är så kul att jobba med Jocke och Salle, dagarna går fort och jag har ju inte jobbat odentligt på länge, så det jag jobbar nu i sommar är skönt.
Ja, just det!!! Ninni prickade äntligen in att kissa på toaletten för snart ett par veckor sen!! Det va med Frida, när hon va här och passade henne!!! Duktiga tjejen!! Och igår gjorde hon faktiskt nummer 2 med på toa!! Hon gick här utan blöja och badade och hade sig och sen syntes det att hon nog behövde gjöra något, så vi sprang in på toaletten och där fixade hon vad hon skulle =) Så duktigt. Spola fick hon självklart göra själv sen, och det är ju roligt =)
Men hon är ju inte så där att hon börjar bli blöjfri, ska jag ju inte säga. Hon säger ibland att hon ska kissa, men inget som är på rutin direkt. Men de gånger det går ät ju bara kul =) Hon har stått här ute och kissat med nån gång, står hon lite lurigt och tittat och sen kissar hon. Hon har sett när vi sköljt bort det från trädäcket, så här va en del vatten igår när hon skulle hjälpa till med =)
Hon älskar sin fina pool från farmor!! Går vi ut här på morgonens, så struntar hon i vad klockan är eller om solen hunnit värma upp vattnet, för hon plumsar i ändå!  Med eller utan kläder! Så en del kläder på tork har det ju hängt här lite var stans =)
Igår va vi nere och käkade på pizzerian, som sagt och när vi hade ätit så gick jag Ninni och Micke (Vollsjö) ner och tittade på lite djur bara en bit ifrån pizzerian. Där va ett litet gulligt föl som va så nyfiket och keligt!! Sen va där en fet kanin och ankor med, med små ankbebisar =) Ninni tyckte om att få komma dit och träffa djuren och hon klappade fölet med =) Klockan sprang iväg och helt plötsligt så ringde Jocke och efterlyste oss, då va klockan 21!! Ooopps! =)
Idag får vi se lite vad som händer. Vet inte om jag ska med ner till pizzeria en sväng när Jocke ändå åker ner. Skulle behöva låna telefonen där, han inte laddat våra än. Men sen kanske Åsa och barnen skulle komma och hälsa på. Får se hur allt blir. Men annars över lag, blir det nog en lugn dag, till mesta dels tillbringad här ute med en dotter i piurret =)
Magen min, den växer och växer och det är en liten kvällstös i magen, hon håller mest låda på kvällarna, precis som Ninni. Lite på under dagen, men kvällen som mest. Vet inte, så kanske det är för de flesta =)
Nej, nu är det snart inget batteri kvar på min dator, så det får va allt för denna gång. Hoppas jag kan börja lägga ut allt till er snart!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0