Update 13

Så najs!!
Nu är internet på gång, sakerna finns att hämta och det kopplas in idag!!!!
Så detta är sista inlägget jag skriver såhär på datorn utan att kunna publicera det direkt!
Nu har vi båda börjat sakna internet mer och mer. Bara att betala räkningarna som man annars gör sådär på ett kick...nu har vi fått åka till svärmor och fixa det. Inte för att det är nåt tråkigt med att åka dit, men att behöva ta sig iväg för att fixa räkningarna känns rätt bull.
Bloggen och er har jag givetvis saknat.
Facebook, nja det har jag ju märkt att jag hade kunnat klara mig utan, men det är ändå samtidigt ett treligt sätt att ha kontakt med folk. Internet är ju det stället folk har kontakt med varandra lätt och vi lever ju i den tiden. Så det ska ändå bli kul att komma igång där igen.
Bara att sitta och kolla på Blocket och så, sitta och flumma rundor, läsa om lillan i magen och utvecklingen med henne på gravidsidan =)
Ja, under dagen har vi nätet igen iaf =)
Sen har jag att göra...publicera alla inlägg jag har liggande här på datorn och jag har en del foton som jag ska visa er med. Men jag har kommit på att jag inte kommer ha med fotona i varje inlägg som ligger och väntar, de kommer som separata inlägg efter dem, som jag snackat om innan. Blir nog lättare så och jag vill komma ifatt nu så fort vi fåt nätet, så litta fortare och bakvamare för min del =)
Jag har jobbat i helgen. Jocke har varit ledig så att han har kunnat fixa med veden. Den fick vi fixa och ta hem nu under veckan och det har varit och är fortfarande en del jobb med det.
Tack vare personerna som haft träden vi fällt och en del ved liggande, så har vi kommit billigare undan med och vi har nu mer ved än om vi hade betalat mer ändå. Tack ska ni ha!!!
Ja, så det har fällts träd, sågats upp och körts hem. Nu ligger det här på gården och Jocke har hunnit klyva upp en del av det, men två yxor har gått sönder, så nu kan han inte klyva mer...
Får skaffa hem en ordentlig yxa som håller. Inte billigt bara...
Jag började lava veden igår. Lite innan jobb och jag hade tänkt att jag skulle ta resten som Jocke klyvt upp nu idag, så kommer det in iaf och slipper bli blött igen om vi skulle få dåligt väder. Drygt att ha allt liggande på gården med.
Ninni har varit med hon med. Igår åkte hon rullebör fram och tillbaka när veden kördes in i garaget. Det tyckte hon va jättekul!! =)
Jakten, nu kommer jag inte ihåg när jag skrev sist och om det va efter att vi jagade tillsammans nu sist. Men iaf.
Jocke har fått sin 6:a!!!!!
Det är visserligen en udda 6:a, men är en 6:a det med =)
Vi satt egentligen på gris den kvällen, det blev så. Och där satt vi i kojan. Där fanns bara en stol, så jag satt på golvet och kunde inte hjälpa till att spana och hörde inget bra heller, då skjutluckorna är i höjd att man kan skjuta när man sitter på stol.
Helt plötsligt ser Jocke bocken. Säger till mig och jag vågar inte ens försöka resa mig, så att jag kanske skulle skrämma iväg den om jag väsnats eller så. För den stod rean vid grisarnas foderplats och det är inte långt ifrån kojan.
Visst, det hade varit kul att få se den och se när Jocke skjöt den. Men nu fick jag se Jocke under den process, där han ser djuret och sen fram till att han avlossat skottet. Inget man annars tänker så mycket på, då tittar man bara på djuret. Och det va kul att se hur han är, hur han ter sig, bedömmer situationen och så.
Han va spännd, för det va ju en stor, fin bock. Jag kunde nästan höra hans hjärta slå. Han stannade plötsligt till helt i sina rörelser, med vapnet på väg att läggas rätt i skjutluckan. Då stod bocken och stirrade på honom. Detta viskade Jocke tyst till mig och jag blev helt spännd jag med. Sen ser jag hur Jocke fortsätter, tar ett andetag, lägger an, siktar, tar ett andetag och fokuserar.
Pang!
Han fick den!
Sen andades mannen min ut och samtidigt som han va exalterad så sken han som en sol.
Vi gick ner och hittade skottplatsen och även två blodspår till. Ringde David som kom med sin hund som sökte upp bocken som sprungit en liten bit.
Den va fälld, Jockes första 6:a =)
Grattis Hjärtat mitt!!
Nu har vi två horn liggande i frysen....ja gott folk helt rätt. De ligger i vår frys och rättare sagt är det inte två horn, utan två rådjurshuvud med horn =)
Haha, där ligger de och väntar på att bli vidgjorda och sen ska de hängas upp på väggen =)
Nu ska jag gå och göra vid lite i köket, fixa diskmaskinen och jag ska nog först gå ner och lägga i en maskin tvätt så jag kan hänga ut den. Mmmm, luktar ju så gott när det hängt ute!! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0