Update 10

Klockan är över 23 och jag sitter här och ugglar själv. Nja, det är Jocke som inte är hemma, han är iväg och jagar gris.
Haha, när man talar om trollet, nu ringde han och de är på väg tillbaka igen. Bidde ingen gris idag.
Jag har jobbat hela veckan och ska bara va ledig imorgon av vad som är kvar av veckan. Nästa vecka är jag bara ledig på måndag, så ett par långa veckor äe det allt. Litta jobbigt att va iväg från familjen är det allt, men jobba måste man och som jag sagt innan så är det skönt att man iaf inte börjar jobba förrän vid 2, så man är ju inte borta hela dagen.
På när vi är lediga så har vi ändå dagen bokad...det är premiärdagen för bockjakten. Ja, rådjursbockarna då, för er som inte är så intresserade och vet jag pratar om.
Men. Vi ser verkligen fram emot detta båda två och det ska bli både ett morgonpass och ett kvällspass vi ska sitta. Frida ska va här och passa Ninni under helgen när vi jobbar, så hon stannar under måndagen med och busar med Ninni under tiden vi är iväg.
David ska sova här hos oss, så är vi redan samlade när vi ska ut. Tidigt ska vi upp med, får nog gå upp vid 3, kanske halv 4 på morgonen. En stadig frukost och kaffe och sen bär det av ut i skogen =)
Spännande! =)
En kyl har Jocke fixat, så de kan hänga djuren i och Pontus har svetsat ett par galgar för att hänga djuren i. Så ja, det mesta är fixat inför premiären.
Utom Jockes superfina och kanonbra kikare som han vill ha, den har vi inte inte inhandlat än, men det ska vi göra sen i helgen. Han är ju som han är Jocke...det är ju jättelång tid tills det är lördag....men han får vänta tills dess =)
En liten kikare till mig ska vi med köpa, som jag kan sitta och spana i. Jockes är en som han kan ha när han jagar gris med, som är bra när det är mörkt ute med =)
Nu har Jocke kommit hem, så ni får ha det så bra.
Imorgon ska jag förhoppningsvis inviga min nya torkvinda som Jocke har fixat och satt upp till mig idag =) Hoppas det inte regnar imorgon!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0